Kapitán Cook (vb)

13.07.2008 17:20

 

Kapitán Cook - vařený salát z tuňáka (vb)

(antipasta, neboli květák s mrkví)

Suroviny:
   olej
   cibule
   květák
   mrkev
   papriky
   kyselé okurky
   černé olivy
   rajský protlak
   konzervovaný tuňák ve vlastní šťávě
   bílé víno
   celerová nať (řapíkatý celer)
   bobkový list
  
Postup:
    Očistěte květák a mrkev. Na rozpáleném oleji zpěňte nahrubo (na čtvrtkolečka) nakrájenou cibuli, přidejte protlak a v něm duste květák rozdělený na malé růžičky s mrkví nakrájenou na půlkolečka do poloměkka. Přidejte nahrubo nakrájené papriky, po chvíli ještě kyselé okurky nakrájené na kostky a černé olivy nakrájené na kolečka. Směs ochutnávejte, nesmíte ji rozvařit, spíš musí křupat. Přidejte konzervovaného tuňáka i se šťávou, dosolte, dokyselte, doslaďte podle vlastní chuti. tekutinu zredukujte, vmíchejte bobkový list a celerovou nať. Po chvíli odstavte z ohně a zalijte bílým vínem. Po vychladnutí dejte odležet do ledničky. Podávejte s bílým pečivem.

26.1.2017
   olej                        lžíce
   cibule                    2 ks - střední
   květák                   1 hlávka - blanšírováno (1 min) a zachlazeno
   mrkev                   2 střední               
   papriky                  1 veliká
   kyselé okurky         8 ks
   černé olivy             všech 8 co bylo doma
   rajský protlak         1 střední konzerva
   konzervovaný tuňák ve vlastní šťávě    z kilového balení 1/2 až 2/3
   bílé víno                2 dc (+další 1 dc)
   celerová nať (řapíkatý celer)    jeden stvol
   bobkový list            nevšiml jsem si, zato jsem přidal kapary (květ)
krátce podusil, oddělil tekutinu, zredukoval (přidal to 1 dc vína a vrátil - JEDLÉ a VÝTEČNÉ

Poznámka:
    neuvádím množstevní poměry surovin, ani já jsem je neznal a zjistil jsem, že je nepotřebuji. Salát vytvořte tak, aby v něm byly na první pohled rozlišitelné všechny suroviny, nevidíte-li nějakou, přidejte ji. Chuť by mohla být pikantně slano, sladko nakyslá, rozhodně zřetelně ovlivněná tuňákem. Tuňák by měl být v kouscích, ale protože se mícháním snadno rozpadne, můžete použít i drceného. Já přidávám s vínem i trochu ostré paprikové omáčky, ale ve výsledné chuti by neměla palčivost převládat.

P.S.
    Musím uznat, že lepší květák jsem ještě nejedl.

 

 

Zpět