Carpaccio z červené řepy

15.12.2011 18:56

Červenou řepu jsem vždycky nesnášel, později jsem ji snesl výhradně v Boršči, ale muselo jí tam být pouze minimum. Ještě později jsem si zkusil připravit červenou řepu marinovanou a také jsem si ji sám snědl, ale zase nic zvláštního. Proto jsem byl velmi překvapen, když jsem z nudy vyzkoušel  připravit z červené řepy carpaccio, a světe div se, neobyčejně mi zachutnalo. Pokud chceš vyzkoušet, tak třeba nějak takto:

Carpaccio z červené řepy
(rozpis na čtyři porce)

Suroviny
2 červené řepy velikosti pěsti
100 ml olivového oleje
2 lžíce květového medu
1 lžíce cukru moučky
2 lžíce bílého vinného octa
3 lžíce pomerančového džusu
1 lžíce sojové omáčky
3 cm dlouhý špalík čerstvého zázvoru
15 dkg čerstvého kozího sýra
hrst piniových semínek
snítka tymiánu
sůl, pepř

Pracovní postup:
    Řepu očisti a nakrájej na velmi tenké plátky.
    Ocet svař s cukrem, poté přidej med, pomerančový džus, snítku tymiánu, olej, sojovou omáčku, pepř a sůl. Směs důkladně promíchej a přidej do ní nastrouhaný zázvor.
    Plátky řepy vlož do kameninové nádoby či zavařovací sklenice a zalij připravenou marinádou. Nádobu uzavři a nech plátky řepy macerovat alespoň přes noc, raději však dva dny.
    Pak plátky řepy naaranžuj na talíř, poklaď hrudkami kozího sýra a posypej nasucho opraženými piniovými oříšky. Podávej s bílou bagetou.

 

Zpět