Rybí škvarky

28.12.2010 13:15

     Podle mínění mé ženy jsem letošní vánoce (2010) ohrozil bezprecendentním způsobem. Požádala mě totiž (23.12.2010), abych vykuchal kapra a já jsem to nejen provedl, ale navíc jsem po pitvě provedl i filetování. Nad kapřími filety se žena nejdříve rozzuřila, pak rozplakala a nakonec prohlásila, že "tohle si tedy usmažím sám". Nicméně na štědrovečerním stole se smažený kapr přeci jen objevil a já jsem na celou věc zapomněl. Teprve připomínka (26.12.2010) "cože provedu s tou druhou půlkou kapra" mě vrátila do reality. Rozhodl jsem se ale, že svou kůži lacino neprodám a z kapra připravím kulinářský skvost. Po zadání hesla "kapr, recept" do vyhledavače jsem brzo narazil na recept na rybí škvarky, o kterých jsem mnohé slyšel. Škvarky jsem připravil, ochutnal a světe div se, povedly se hned na první pokus. Pokud si dobře pamatuji, připravoval jsem je asi takhle.

Rybí škvarky.
     Kapří filet jsem nakrájel na slabé proužky, dlouhé byly asi 4 cm, široké asi 0,5 cm a tlusté asi 0,5 - 1 cm. Vzhledem k tomu, že rybí maso obsahuje velké množství vody, proužky jsem řádně vysušil v utěrce a pak na papírovém ubrousku. Dodržel jsem i základní poučku receptu a proužky jsem neosolil (protože při solení maso poušt vodu, to by se při smažení vymstilo). Pak jsem nakrájené a osušené proužky opepřil a promíchal s jemně utřeným česnekem bez soli. Pak jsem na větším tácu smíchal hladkou mouku se sladkou paprikou, přidal koření (Garam Masala a Tanduri Masala) a v této směsi jsem rybí proužky obalil. Na pánvi jsem rozpálil olej. Těsně před smažením jsem zkontroloval obalení proužků a většinu z nich obalil ještě jednou v té směsi mouky a papriky (protože stále vlhly). Smažil jsem je zprudka a často jsem je obracel. Po osmažení jsem škvarky vyjmul, nechl je "odmastit" na papírovém ubrousku a asi po půlminutě (nebo minutě) jsem je osolil.
      Nejlépe chutnaly škvarky čerstvé, přímo z pánve. Ty, které zbyly jsem rozprostřel na tác, aby k nim mohl vzduch, tím si udržely svou křupavost. Dobré byly i studené. Dal jsem si k nim pivko, ale chutnaly by mi i k vínu. Zbyl mi po nich dobrý pocit, že jsem asi zvítězil.

Zpět